Personalisering er det nye sort

I sidste uge var jeg med til at afholde et arrangement i regi af eCapacity. Arrangementet havde fokus på personalisering, og oplægholderne fra fra B2C, B2B og leverandørsiden. Her er en samlet opsummering af dagens indlæg:

Torsdag d. 29. september afholdte eCapacity et executive event under overskriften: ”Maximaize your business performance with digital personalization”. Arrangementet fandt sted i Presidents Institute’s smukke lokaler på Østerbro, som udgjorde de perfekte rammer for såvel nærværende oplæg samt networking. 

Peter Østerhaab fra eCapacity indledte arrangementet med at fortælle om udviklingen inden for digital personalisering. Han lagde bl.a. vægt på, at den rette kombination af værktøjer og metode samt en løbende, struktureret optimeringsindsats er nogle af de væsentligste forudsætninger for for at kunne skabe den gode digitale kundeoplevelse.

Peter blev efterfulgt af engelske Michael Plimsoll fra Adobe, der under de 2 stærke statements ”Experience is the new brand” og ”Great experiences are powered by data”, dykkede ned i vigtigheden af at skabe en personaliseret og ensartet kundeoplevelse på tværs af kanaler. Kunderejsen er virksomhedens vigtigst produkt! Også Michael understregede, at virksomheden skal arbejde struktureret og målrettet med data og personalisering, hvilket for mange virksomheder kræver ændringer i både kompetencer, organisering og processer.

Michaels pointer blev understøttet af Kasper Søvsø fra Telenor (B2C), der fortalte om den omfattende transformationsproces, som Telenor har været igennem de seneste 3 år, hvor fokus især har været på at skabe den unikke kundeoplevelse i et telco marked, hvor produkterne ligner hinanden til forveksling. Den hemmelige ingrediens har været tæt bruger dialog, løbende optimering samt test, test og test. Kasper fremhævede ligeledes værdien af at skabe en ensartet og sammenhængende kundeoplevelse på tværs af kanaler, hvor kunden kan starte sin ordre ét sted og afslutte den et andet sted. Resultatet var ikke til at tage fejl af!

Stefan Funch Jensen fra AO Johansen (B2B) rundede arrangementet af med en fortælling om, hvordan virksomheden har skabt et gennemgående ”we are here for you” i alle kanaler, og hvordan medarbejderne har været en afgørende succesfaktor i forhold kunne udrulle denne digitale vision. Derudover har virksomheden arbejdet med at skabe unikke kundeoplevelser gennem brugen af kunstig intelligens, således at de i dag er i stand til tilbyde kunderne intelligente produktforslag, personaliserede søgeresultater samt personaliseret navigation.

Samlet set var der blandt deltagerne ingen tvivl om, at personalisering og optimering både nu og fremadrettet er en afgørende forudsætning for at skabe den unikke kundeoplevelse og dermed drive en sund digital forretning, og at indsatsen skal baseres på det rigtige mix af data, værktøjer og kompetencer samt en tværgående organisering, der understøtter en løbende og struktureret optimeringsindsats.

Publiceret: http://ecapacity.dk/personalisering-ledende-digitale-virksomheder-laver-kvantespringet-nu/

Reklamer
Lagt i Digital Trasformation, Personalisering

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Arkiver
Kategorier
Follow digitalchange on WordPress.com
%d bloggers like this: